Comunicarea este cheia succesului

Atunci cand comunicam, spargem barierele si ne putem exprima ideile intr-un mod clar si concis.

Comunicarea este cheia succesului in orice domeniu de activitate. Tehnologia, desi are partile ei pozitive, din anumite puncte de vedere creeaza blocaje in comunicare. Comunicarea online pune bariere, in timp ce comunicarea fata in fata le distruge.

Comunicarea presupune schimb de informatie intre interlocutori si, astfel, se ajunge la intelegere si influentare reciproca.

Scopurile comunicarii pot fi de explicare, influentare, educare sau convingere. Atunci cand comunicam, ne dorim sa fim ascultati, intelesi, acceptati sau sa provocam o reactie, o schimbare de comportament sau de situatie.

Barierele in comunicare pot aparea din cauza unor diferente de perceptie, a unei lipse de cunoastere, a concluziilor precipitate, a stereotipurilor, lipsei de interes, dificultatilor de exprimare, emotiilor emitatorului, personalitatii sau a etnocentrismului( tendinta de a judeca valorile si modelele culturale ale propriului grup ca fiind superioare celor ale altor grupuri).

comunicare eficienta ne ajuta sa intelegem mai bine o persoana sau o situatie si sa rezolvam diferitele probleme pe care le intalnim. Foarte important este sa intelegem „emotia” mesajului si sa fim empatici (capacitatea de a trai afectiv). Trebuie sa ne concentram cat mai mult asupra interlocutorului, asta incluzand si tonul si mesajele nonverbale. De multe ori, semnalele corpului difera de vorbe si ne tradeaza. Roseata, tremuratul, privirea intr-o parte, transpiratia sunt semne ale unei comunicari mincinoase sau cu ascunzisuri.

Intreruperile dese in discutie creeaza blocaje si il deranjeaza pe emitator. Aceasta poate sa denote o lipsa de respect sau de interes aupra celuilalt.

Nu trebuie sa il judecam pe celalalt, chiar daca nu suntem de acord cu parerile acestuia. Eficient ar fi sa ii comunicam, printr-o formula cat mai politicoasa, opinia noastra, fara a ne discredita partenerul de conversatie.